4.3
(9)

Az M9-es gyorsforgalmi út nyomvonaláról egyeztetett Somogy, Tolna, Baranya és Bács-Kiskun megye képviselőivel az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kedden Szekszárdon.

Vedelek Norbert a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat alelnöke az egyeztetés után  elmondta: „Bács-Kiskun megye déli része az elmúlt évtizedek legnagyobb vesztese volt. Baja és a környékbeli települések megszenvedték a délszláv háború hatását, a befektetők messze elkerülték a vidéket, a határmentiség hátrányt okozott. Nehéz helyzetből indultunk, azonban az elmúlt évek pozitív kormányzati döntései kezdenek beérni. Településeink fejlődésnek indultak, és ez magával hozta a további hálózatos infrastrukturális fejlesztéseket is, egyre több közút újul meg. Ha fejlődnek a települések, akkor az ott lakóknak is több lehetőségük van. Az élhető települések legnagyobb eredménye pedig egy élhető Bácska!”

A kormány megkezdte a gyorsforgalmi úthálózat kiegészítését gyűrű irányú elemekkel, ennek egyik része az M9-es út, a „külső gyűrű. Az út Kőszegtől Szombathelyet, Körmendet, Zalaegerszeget érintve Kaposvárnál érné el a somogyi térséget. Kaposvártól Szigetvár, Pécs, Mohács érintésével jutna el Bács-Kiskun megyéig, vagy a meglévő Szent László hidat felhasználva Dombóvár, Szekszárd irányba folytatódhat.

A gyorsforgalmi út alföldi szakasza Szegedtől Békéscsabán, Debrecenen át Nyíregyházáig haladna. A kormány azután tud dönteni, hogy az érintettekkel konzultálva mindkét nyomvonalat megvizsgálják a szakértők.

Az egyeztetésen elhangzott, hogy a Pécs-Szigetvár szakasz tervezés alatt van, és megkezdték az előkészítését a Szigetvár-Barcs szakasznak, míg a Kaposvárt Szigetvárral összekötő rész jelenleg csak koncepció. Az M60-as Pécs és Mohács között megépült, és elkezdték a szekszárdi Szent László hídhoz kapcsolódó 51-es úttól az 54-es és 53-as útig tartó szakasz előkészítését, illetve megtudhattuk, hogy az út Szeged és Debrecen közötti szakaszának elkészült a részletes megvalósíthatósági tanulmánya, amely Békéscsabáig egy, Békéscsaba és Debrecen között két nyomvonalat javasol. Az egyik vonal a mai 47-es úttal párhuzamos, a másik attól keletre, a román határhoz közel futna.

Mosóczi László hangsúlyozta: a kormány útprogramjának célja, hogy az ország bármely településéről 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos gyorsforgalmi út. 2016-ban ez az elvárás a települések fele, a lakosok háromnegyede számára teljesült, 2025-re a települések háromnegyede, 10-ből 9 ember számára teljesülni fog.

Mi a véleményed?

Kattintson egy csillagra az értékeléséhez!

Átlagos értékelés 4.3 / 5. Szavazatok száma: 9

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

Amint hasznosnak találta ezt a bejegyzést ...

Kövess minket a közösségi médiában!